پیشگیری از جوش
نوشته شده توسط : pari

رژیم غذایی برای پیشگیری از آکنه کیستیک

از آنجایی که غالب شیر ها از گاو های باردار گرفته شده و به برخی گاو ها نیز هورمون رشد داده می شود، سطح هورمون های رشد در شیر ها می تواند در تولید زیاد سیبوم و ابتلا به آکنه نقش داشته باشد. با توجه به اینکه تولید سیبوم تحت تاثیر آندروژن ها و واسطه های هورمونی است مصرف شیر، پنیر و ماست می تواند بر هورمون های درونی تاثیر گذاشته و سبب تقلید عملکرد هورمون های محرک تولید چربی باشد.

این تقلید عملکرد در نهایت فرایند بروز آکنه را آغاز می کند. از جمله واسطه های هورمونی می توان به عوامل رشد شبه انسولینی در شیر و دیگر محصولات لبنی اشاره کرد.

پیشگیری از جوش های کیستی چانه

به دلیل آنکه جوش های کیستی زیر پوستی با به دام افتادن باکتری در منفذ پوستی به وجود می آیند، باید از ورود باکتری های غیر ضروری به منافذ چانه خود پیشگیری کرد. از جمله اقداماتی که می توان انجام داد اجتناب از تکیه دادن چانه بر روی دست یا دستکاری کردن ناحیه چانه در هنگام فکر کردن است. علاوه بر این موارد، باید پوست خود را در هنگام شب پاکسازی کرد تا هر گونه باکتری جوش زا بر روی آن از بین رود.

گوشی همراه خود را تمیز نگه دارید

این مورد یکی دیگر از اقدامات کوچکی است که می تواند تغییرات زیادی را رقم بزند. استفاده از موبایل همانند لمس صورت عامل بروز آکنه نیست اما به دلیل حضور باکتری بر بدنه موبایل امکان بدتر شدن آکنه ها وجود دارد. جهت پیشگیری از ورود باکتری های غیر ضروری به پوست باید موبایل خود را به صورت روزانه تمیز کرد.

درمان جوش های کیستی صورت

در صورتی که جوش های کیستیک شما در نواحی غیر از چانه ظاهر شده است، موارد زیر را رعایت کنید:

رعایت رژیم غذایی

کربوهیدارت های شیرین می توانند بر ایجاد آکنه تاثیر گذار باشند. ابتلای گونه و نواحی اطراف آن به آکنه می تواند بیانگر مقادیر زیاد مواد غذایی اسیدی در رژیم غذایی باشد که از جمله آن ها می توان به گوجه، سس پاستا، سالسا و مرکبات اشاره کرد.

لایه برداری پوست

از بین بردن سلول های مرده و خشک به وسیله لایه برداری پوست اهمیت بسیاری دارد. هر چه بیشتر این سلول های مرده سطحی از بین روند، چربی کمتری در آن ها به دام افتاده، منافذ پوستی کمتر مسدود شده و جوش های بیشتری رفع می شوند. جهت رفع کیست های مقاوم می توان از دارو های موضعی استفاده کرد. برخی از این دارو ها حاوی نوعی خالص شده از لاکتیک اسید هستند که سلول های مسدود کننده منافذ را تجزیه، منافذ را باز و از بروز جوش های بیشتر جلوگیری می کند.

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده و دکتر نابت تاجمیر ریاحی

برگرفته از مقاله پیشگیری و درمان جوش های کیستی زیر پوستی از وب سایت:

https://poostpedia.com/

 

 





:: برچسب‌ها: #جوش,#پیشگیری-از-جوش,#درمان-جوش ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: